Stała obsługa prawna międzynarodowej instytucji pożyczkowej
Współpracę z klientem rozpoczęliśmy od utworzenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, zgodnie z wymogami regulacyjnymi dla prowadzenia działalności w charakterze instytucji pożyczkowej i uzyskaniu wpisu do rejestru instytucji pożyczkowych.
Doradzaliśmy także przy ustaleniu wartości kapitału zakładowego i źródła jego pochodzenia a także przy doborze osób odpowiednich dla pełnienia funkcji w zarządzie.
Kolejnym krokiem, po utworzeniu spółki i wpisaniu jej na listę instytucji pożyczkowych, było opracowanie dokumentacji produktowej (umowy pożyczki, formularza informacyjnego), a także regulaminu aplikacji mobilnej, stanowiącej wyłączny kanał udzielania pożyczek przez instytucję pożyczkową jej klientom. Prace nad dokumentacją aplikacji mobilnej obejmowały zapewnienie zgodności procesu udzielania pożyczki z przepisami prawa, w tym w zakresie przetwarzania danych i przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu.
Przygotowujemy również niezbędną dokumentację dla Komisji Nadzoru Finansowego, która od stycznia 2024 r. jest instytucją nadzoru nad rynkiem kredytu konsumenckiego.
Obsługa prawna klienta prowadzona jest w języku angielskim, gdyż grupa kapitałowa do której należy polska spółka pochodzi z kraju azjatyckiego.
Zobacz także:
Doradzaliśmy instytucji kredytowej we wdrożeniu decyzji zobowiązującej wydanej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), która dotyczyła niektórych praktyk związanych z informowaniem klientów o zmianach w umowach o świadczenie usług płatniczych.
Doradzaliśmy instytucji kredytowej posiadającej litewską licencję bankową w przygotowaniu nowego programu lojalnościowego wdrożenia go na rynku polskim. Usługa lojalnościowa umożliwia użytkownikom gromadzenie punktów za wydatki kartą, i za korzystanie z wybranych usług dostawcy, a następnie wymianę tych punktów na korzyści oferowane w aplikacji.