Pełnienie funkcji compliance w obszarach działalności spółki, w tym w zakresie ochrony danych osobowych i przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu
Prowadzimy stałą obsługę prawną spółki, która udziela kredytu konsumenckiego jako instytucja pożyczkowa. Obsługa prawna obejmuje m.in. pełnienie funkcji compliance w obszarach działalności spółki, w tym w zakresie ochrony danych osobowych i przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu.
W ramach współpracy kancelaria dba o poprawność procedur wewnętrznych i ich adekwatność do profilu działalności spółki i aktualnych wytycznych polskich i unijnych organów nadzoru. Ponadto, kancelaria dba o terminowość składania danych sprawozdawczych do organów nadzoru.
Kancelaria wspiera klienta przy realizacji wewnętrznych procedur kontroli, ciągłości działania i zarządzania ryzykiem w zakresie prowadzenia testów ciągłości działania i kontroli wewnętrznej. Co więcej, doradza klientowi także w procesach przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu oraz realizacji obowiązków przez osoby odpowiedzialne za nadzór nad obszarem AML w spółce.
Zespół opiniuje także wdrażanie rozwiązań i zapisów w zakresie udostępniania i powierzania przetwarzania danych osobowych.
W ramach usługi compliance kancelaria opiniuje także wszystkie projekty, które dotyczą danych osobowych w których występują dane osobowe, takich jak rozwiązania dotyczące identyfikowania i weryfikacji tożsamości, oraz marketingu.
Przy świadczeniu usługi compliance wykorzystujemy dedykowane narzędzia do zarządzania procesem przygotowywania składania raportów oraz udostępniamy usługę kalendarza obowiązków raportowych.
Ponadto, udostępniamy klientowi platformę szkoleniową, z wykorzystaniem której klient może podnosić kwalifikacje swoich pracowników i zapewniać odbywanie szkoleń z obszaru przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu oraz ochrony danych osobowych.
Zobacz także:
Doradzaliśmy instytucji kredytowej we wdrożeniu decyzji zobowiązującej wydanej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), która dotyczyła niektórych praktyk związanych z informowaniem klientów o zmianach w umowach o świadczenie usług płatniczych.
Doradzaliśmy instytucji kredytowej posiadającej litewską licencję bankową w przygotowaniu nowego programu lojalnościowego wdrożenia go na rynku polskim. Usługa lojalnościowa umożliwia użytkownikom gromadzenie punktów za wydatki kartą, i za korzystanie z wybranych usług dostawcy, a następnie wymianę tych punktów na korzyści oferowane w aplikacji.