Buy now pay later („BNPL”) jest produktem kredytowym, który zawojował rynek e-commerce. Rozwiązania kredytowe typu „kup teraz zapłać później” kuszą konsumentów swoją prostotą, jasnością zasad i niskimi kosztami.
Dane osobowe, czy tego chcemy czy nie – stały się metodą płatności, z którą codziennie mamy do czynienia.
15 czerwca 2021 r. Bafin- niemiecki organ nadzoru finansowego, opublikował zasady nadzorcze dotyczące wykorzystania przez instytucje finansowe algorytmów w procesach decyzyjnych.
W ostatnim komunikacie Generalny Inspektor Informacji Finansowej odnosi się do kwestii identyfikacji i weryfikacji przez instytucje obowiązane tzw. statusu PEP klienta lub jego beneficjentów rzeczywistych.
Decyzja Sądu, która została podjęta na posiedzeniu niejawnym 26 stycznia 2021 r. oznacza, że spółka będzie musiała zapłacić 15 tys. zł kary, jak tylko wyrok się uprawomocni. Strony postępowania mają jednak możliwość odwołania się od wyroku do Naczelnego Sądu Administracyjnego.
Niewątpliwie nowe przepisy będą dużym wyzwaniem dla branży e-commerce i spowodują problemy w przedmiocie – czy w przypadku konkretnej umowy jest ona zawierana z przedsiębiorcą, czy przedsiębiorcą – konsumentem.