Projekt CASP
Dla litewskiego dostawcy usług w zakresie wirtualnych aktywów, przygotowaliśmy produkty nowych linii biznesowych off-ramp i on-ramp kryptoaktywów w związku z wejściem w życie rozporządzenia w sprawie rynków kryptoaktywów (MiCA) w odniesieniu do tokenów opartych na aktywach i tokenów pieniądza elektronicznego.
Współpraca rozpoczęła się od kompleksowej analizy zakresu projektu i analizy obecnych zasad przechowywania i wymiany kryptaktywów w firmie pod kątem zgodności z MICA oraz wytycznych nadzorczych opublikowanych przez ESMA i Bank Litwy.
Na podstawie tej analizy opracowaliśmy plan wdrożenia nowych produktów, który dostosowuje klasyfikację tokenów klienta oraz praktyki marketingowe do nowych przepisów a także eliminuje z obrotu na rynku europejskim niedozwolone tokeny.
Wyniki projektu obejmowały opracowanie wewnętrznych polityk oraz szczegółowych memorandów informacyjnych dla zespołów ds. zgodności, ryzyka i produktów. Wszystkie wyniki pracy zostały sporządzone w języku angielskim.
W ramach projektu doradzaliśmy klientowi także w zakresie optymalnej ścieżki uzyskania zezwolenia na świadczenie usług w zakresie kryptoaktywów, zgodnie z prawem litewskim.
Oceniliśmy zakres oferowanych usług związanych z kryptoaktywami w tym zarządzanie portfelami klientów, portfeli, wymianę tokenów na waluty fiat, a następnie porównaliśmy je z definicjami MiCA i wymogami licencyjnymi.
We współpracy z litewską kancelarią prawną przygotowaliśmy kompletny pakiet dokumentów regulacyjnych do przedłożenia Bankowi Litwy i skoordynowaliśmy model świadczenia usług transgranicznych, umożliwiający paszportowanie usług.
Zobacz także:
Doradzamy litewskiej instytucji pieniądza elektronicznego posiadającej licencję w tym kraju w zakresie projektowania i pełnego wdrożenia regulacyjnego tokenu pieniądza elektronicznego denominowanego w euro (EURM) zgodnie z unijnym rozporządzeniem w sprawie rynków kryptoaktywów (MiCA).
Doradzaliśmy polskiej spółce w uzyskaniu zgody Banku Litwy na nabycie 100% udziałów w licencjonowanej instytucji pieniądza elektronicznego (EMI). Nasze działania skupiały się na przygotowaniu kompleksowego pakietu dokumentów dotyczących zmiany kontroli, w tym informacji o ostatecznych beneficjentach rzeczywistych, sytuacji finansowej, wpływie biznesplanu na spółkę, źródłach finansowania oraz ocenie odpowiedniości kadry zarządzającej i osób pełniących kluczowe funkcje w przejmowanym podmiocie. Koordynowaliśmy również wszystkie pytania i odpowiedzi organów regulacyjnych i zapewniliśmy, że zgłoszenie spełniało najwyższe standardy nadzorcze.