Postępowanie przed Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKIK)
Doradzaliśmy instytucji kredytowej we wdrożeniu decyzji zobowiązującej wydanej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), która dotyczyła niektórych praktyk związanych z informowaniem klientów o zmianach w umowach o świadczenie usług płatniczych. W decyzji zwrócono uwagę na takie kwestie, jak niewłaściwa forma powiadamiania klientów o zmianach opłat oraz brak odpowiednich klauzul modyfikacyjnych w umowach.
Nasze zaangażowanie obejmowało zapewnienie pełnej zgodności działalności klienta z decyzją i polskimi przepisami dotyczącymi ochrony konsumentów. Pomogliśmy opracować szczegółowy plan działań naprawczych, zrewidowaliśmy procesy wewnętrzne i przygotowaliśmy nową dokumentację dla klientów, w tym zaktualizowane warunki i wzory umów. Ponadto udzieliliśmy strategicznych wskazówek dotyczących dostosowania wewnętrznych procedur klienta do wymogów określonych przez UOKiK, zapewniając skuteczne wdrożenie wszystkich zmian w działalność banku.
Wszystkie dokumenty zostały przygotowane w języku angielskim, zgodnie z wewnętrznymi standardami komunikacji klienta, a w razie konieczności dostarczono ich polskie wersje w celu zapewnienia zgodności z przepisami.
Zobacz także:
Doradzaliśmy instytucji kredytowej posiadającej litewską licencję bankową w przygotowaniu nowego programu lojalnościowego wdrożenia go na rynku polskim. Usługa lojalnościowa umożliwia użytkownikom gromadzenie punktów za wydatki kartą, i za korzystanie z wybranych usług dostawcy, a następnie wymianę tych punktów na korzyści oferowane w aplikacji.
Reprezentowaliśmy instytucję kredytową, posiadającą litewską licencję bankową podczas wdrażania strategicznego partnerstwa z wiodącą platformą płatności mobilnych dla transportu miejskiego w Polsce